onsdag 10 februari 2010

känsla av osäkerhet

Uch, det är en jobbig klump i magen och jag vet inte alls hur jag ska få bort den.
Det känns som om jag inte alls kan göra någonting rätt, som om allt jag gör blir fel. Enligt min psykolog har min uppväxt gjort att jag har ett stort behov att "göra rätt för mig" och ha kontroll på allt. Det finns en person som har en förmåga att alltid trycka ned mig till botten och göra mig osäker. Jag avskyr känslan av osäkerhet. Egentligen, eftersom jag vet det, borde jag ligga lågt, ruska av och gå vidare. Men det är svårt. I tider som denna då det nalkas begravning är det mycket att tänka på.
Som storasyster känner jag ansvar.
Jag vet att jag inte kan ta ansvar för vad andra gör/inte gör, men det ÄR svårt.


Idag hade vi mamma- & bebisträff. Jag uppskattar verkligen våra onsdagar och är så glad och tacksam över att ha fått hamna i en sån fin grupp.

4 kommentarer:

Sandra Rönningen sa...

Men vännen! Ingen ska få trycka ner dig. Men jag förstår dig... Bara en endast mening, eller blick kan få en att känna sig helt urusel och osäker i flera dagar... Så är det iallafall för mig ibland.

Va kul med en bra mamma- & bebisgrupp! Jag hoppas på att jag får en bättre grupp den här gången med Atle än vad jag hade med Elmer.

Kram!!

Ullis sa...

Glöm alrig bort att du är en fantastisk människa som otroligt många ser upp till också....<3

lilla angelyne sa...

Ullis - Tack hjärtat! Jag saknar dig...

c sa...

Håller med Ullis, låt INGEN trycka ner dig någosin. Du är den finaste, starkaste och bästa som finns, glöm aldrig det<3