torsdag 28 januari 2010

kvällsäventyr

Natten gick förvånansvärt fint. Eira vaknade 6.30 för käk, men lugnt innan det. Kvällen igår var dock ingen höjdare. Mitt fel dock. Vi var bjudna på Mary Kay-träff, som skulle börja kl 18. Jag insåg rätt snabbt att vi nog inte skulle hinna komma hem till läggdags, men hade iaf siktat på att vara hemma till strax efter åtta. Pyttsan. Vi var hemma kvart i tio. Hos vännerna var det inga problem, Eira var fullt uppassad och allra nöjdast var hon över att få ligga med rumpan bar och bli busad med. Trots att vi hade en ledsen dag igår - utan sömn, var det glada miner under hela kvällen. Iallafall fram till en halvtimme innan vi åkte. Då var lilla liten trött och smått grinig. Väl hemma sedan hade tröttheten slagit över i en skriktimme. Jobbigt och svettigt. Det krävdes tre nattningar innan det var lugn och ro på berget. Pust. Inga fler kvällsäventyr blir det nu.

Idag har vi förmånen att ha pappa N hemma. Han ska dock plugga lite och vi ska på eftermiddagen åka till mitt jobb på personalmöte. Kul! Dessutom kommer farmor hem efter några dagar på vift, hoppas vi hinner med att ses!

1 kommentarer:

Annica sa...

Ville bara säga tack för den fina kommentaren du lämnat hos mig.
Har läst din blogg sen vi förlorat flickorna men inte vågat lämna spår i bloggen men jag tycker om den och tycker du är en klok människa och jag finner tröst i dina ord.
Grattis till lilla Eira:)
Kram