tisdag 25 augusti 2009

föreningsliv

Gårdagen tillbringades i liggande läge för att samla kraft till föreningsmötet som ägde rum på kvällen. Det gäller att planera eftersom kroppen inte på något sätt verkar vilja gå mig till mötes i någon aktiv form.

Föreningsmötet gick bra (då bortser jag helt från låsande fogar och kallsvettig mensvärk), även om det känns lite tungt att höra alla planera inför sina grupper - när jag själv knappt tar mig upp ur soffan. Tänk att få dra till med en dubbelpirruett. Både jag och N har varit och är mycket engagerade i föreningslivet. Framförallt som ledare. N var under flera år ledare inom handbollen (finns dock inte tillräckligt med tid nu under studietiden) och jag är inne på mitt 7e år som dansledare. För Folkärna Gymnastikförening har jag haft hand om showdancegrupper i 5 år och även en del yoga. Jag är stolt. Mycket stolt över det arbete jag själv lagt ned, då jag nu ser nya ledare inom dansen som kan utveckla stilar och låta barnen utforska den magiska dansvärlden. Stolt är jag också över den bredd som finns i vår förening och det finns många förebilder - som lägger ner så mycket kraft och glädje på att år efter år förmedla och ge möjlighet till olika former av motion och träningsglädje. Det blir ett uppehåll för mig nu. Iallafall en termin. Sedan får vi se. Jag har lärt mig att inte överplanera. Livet blir ändå inte alltid som man vill.


Inatt drömde jag om levande bebis. Levande bebis i en barnvagn. Vår vagn. Den som står i lilla rummet och bara väntar. Det var jag och bebis. På väg ut på promenad. Livs levande, båda två.


0 kommentarer: