onsdag 21 januari 2009

nya dagar & dans

Ok.
De "jobbiga" dagarna är över. Och tro det eller ej, men jag blev inte sjuk!
*peppar peppar, slår hårt i bordet*
Ingen magsjuka, ingen feber, inge ont i kroppen
(med undantag för en inflammerad muskel i axeln - det gills inte).
Inget halsont, heshet eller huvudvärk.
Jag vågar inte säga det högt, men kroppen känns nästan ok.
Dans igår.
Det är bra. Kroppen mår bra av att känna rytmen av musik. Det livnär en ömtålig själ.
"Den dagen jag inte dansar, lever jag inte."
Att dansa behöver inte vara i fysisk form. Det har jag fått erfara.
Dansen har levt i mig, inom mig. I mina tankar, i allt jag förmått göra.
Jag har inte orkat göra pas de boureer, rent fysiskt.
Men i affären, i de långa gångarna vid pastan, har själen och tankarna flygit iväg till kombinationer fyllda av såväl chasseer, pirruetter och pas de boureer.

0 kommentarer: